ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ…

March 4, 2017

Τις τελευταίες ημέρες, σάλο έχει προκαλέσει μια ακόμη ανθρώπινη τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην άσφαλτο. Όλοι έχουμε ακούσει και έχουμε διαβάσει για το πολύνεκρο δυστύχημα, το οποίο προκλήθηκε από τη φρενήρη ταχύτητα της Porsche, την οποία οδηγούσε ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης, γόνος του “Mr. Jumbo”, Απόστολου Βακάκη. Με αυτό τον τρόπο, η μοίρα τύλιξε σε φλόγες τέσσερις ανθρώπους, αφαιρώντας τη ζωή τους ακαριαία. Θύματα ήταν ο ίδιος ο οδηγός της Porsche, ο συνοδηγός, φίλος και συνεργάτης του Γ. Βακάκη, ονόματι Ανδρέας Γεωργακόπουλος και μια γυναίκα κι ένα τρίχρονο παιδί που βρίσκονταν στο σταθμευμένο όχημα, στο οποίο και “καρφώθηκε” το πολυτελές αμάξι με προορισμό την Αράχωβα, στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας.

Κάθε φορά που διαδραματίζεται κάτι στην Ελλάδα, όλοι σπεύδουν να εκφράσουν την άποψή τους, να κατακρίνουν, να χαρακτηρίσουν και να επιρρίψουν ευθύνες. Έτσι λοιπόν κι αυτή τη φορά, πέρα από τα ΜΜΕ που προβάλλουν εκπομπές επί εκπομπών και δημοσιεύουν άρθρα επί άρθρων σχετικά με το συμβάν, με απώτερο σκοπό τη δημοσιότητα και όχι την ενημέρωση από ένα σημείο και μετά, έτσι και ο κλασικός Ελληνάρας, πιάνει τη φραπεδιά και το πληκτρολόγιο και δημοσιεύει κάτι σχετικό στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης – μην είναι και εκτός επικαιρότητας. Μέσα απ’ όλα αυτά τα σχόλια, λοιπόν, επιβεβαιώνοντας ξανά και ξανά τη θεωρία ότι τον Έλληνα δεν τον ενδιαφέρει αν θα πεθάνει η κατσίκα του αρκεί να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα, κατέληξαν όλοι με απόλυτη ευαισθησία, ότι πηγή του κακού ήταν το γεγονός ότι ο 24χρονος οδηγούσε Porsche και προερχόταν από εύπορη οικογένεια, η οποία αποτελεί στυγνό υποστηρικτή του κακού καπιταλισμού. Σας αξίζουν μνημόνια για πάντα, φίλτατοι συμπατριώτες. Α, ξεχάστηκα, τα έχετε σχεδόν εξασφαλίσει.

Πάνω που πείστηκα λοιπόν ότι τα είχα ακούσει όλα σχετικά με αυτό το δυστύχημα, ο κος Νίκος Μανιός, βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, αισθάνθηκε την ανάγκη να απελευθερώσει τον αντικομφορμιστή αγωνιστή που κοιμάται μέσα του όσο η παράταξή του υπογράφει μη βιώσιμα μέτρα και να χαρακτηρίσει το δυστύχημα αυτό “ταξικό”. ΤΑΞΙΚΟ. «Εμπεριέχει το ταξικό στοιχείο. Τι να πω, επειδή ήταν παιδί πλουσίου είχε καλό αυτοκίνητο ή επειδή ήταν παιδί πλουσίου, δεν είχε μάθει να σέβεται τη ζωή των άλλων; Οτι υπάρχουν γρήγορα αυτοκίνητα είναι ένας ταξικός παραλογισμός, διότι απευθύνεται σ’ έναν πολύ πλούσιο, εγώ δεν μπορώ να αγοράσω τέτοιο αυτοκίνητο. Ο άλλος το παίρνει εύκολα. Αυτή η ευκολία δημιουργεί μια κατάσταση στον ίδιο ότι “δεν βαριέσαι, όλα είναι δικά μου”». Αυτή ήταν η δήλωση του κ. Μανιού, στην οποία δυστυχώς, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η κακή σύνταξη. Επιπλέον, πλήθος Ελλήνων έσπευσε να συμφωνήσει με την οπτική αυτή του βουλευτή και ευχήθηκε με περίσσεια χαιρεκακ..- συμπόνοια ήθελα να πω – αργό και βασανιστικό θάνατο από κατάθλιψη στο καπιταλιστικό γουρούνι Απόστολο Βακάκη.

Συμπεραίνω λοιπόν, με βαθύτατη θλίψη ότι η Ελληνική κρίση δεν είναι οικονομική αλλά ηθική. Συμπεραίνω με μεγάλη απογοήτευση ότι σ’ αυτή τη χώρα, η πρόοδος και η επιτυχία, αποτελούν κόκκινο πανί. Και το χειρότερο… συνειδητοποιώ ότι πλέον, η διάκριση σε “εμείς και αυτοί” , “δεξιοί και αριστεροί”, “πλούσιοι και φτωχοί” , “πετυχημένοι και μη” έχει εδραιωθεί τόσο βαθιά στο DNA του Έλληνα που ξεχνάει ότι στο τέλος τέλος “όλοι δύο μέτρα παίρνουν γη” , όπως λέει και το ελληνικό άσμα. Ο Απόστολος Βακάκης, παιδί έχασε, όπως και οι γονείς του φίλου του παιδιού του, όπως και η τραγική φιγούρα του επιζώντος πατέρα και συζύγου του σταθμευμένου οχήματος, όπως και αμέτρητοι γονείς παιδιών που οδηγούν οποιοδήποτε αμάξι, είτε Porsche είτε κάτι πιο οικονομικό. Διότι κ. Μανιέ και λοιποί Ελληνάρες, το βασικό μας πρόβλημα σ’ αυτή τη χώρα είναι η οδηγική συμπεριφορά, η μηδενική οδηγική συμπεριφορά, όχι η τιμη του οχήματος. Φαντάζεστε από που προκύπτει αυτό; Προσωπικά, έχω μια ιδέα, ίσως προκύπτει από το γεγονός ότι οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης είναι ένας ακόμη αξιοκρατικός και δίκαιος θεσμός στην Ελλάδα, τύπου “ό,τι πληρώσεις θα πάρεις”. Κοινώς, αν λαδώσεις έχεις δίπλωμα, διαφορετικά, στα τραίνα.

Πριν λοιπόν χαρακτηρίσουμε το ατυχές συμβάν λόγω έλλειψης οδηγικής συμπεριφοράς “ταξικό”, πριν κατηγορήσουμε τον καπιταλισμό για ένα ακόμη όχημα που μετατράπηκε σε άρμα θανάτου, πριν ευχηθούμε θάνατο σ’ έναν άνθρωπο που θρηνεί για μια απώλεια που προέκυψε από μια συνηθισμένη αιτία στην Ελλάδα, ας αναλογιστούμε ΓΙΑΤΙ ένας (ακόμη) άνθρωπος επέλεξε να πατήσει γκάζι δίχως αναστολές, με αρκετή αλαζονία υπό τη μέθη της ελληνικότατης σκέψης “έλα μωρέ, σ’ εμένα δε θα συμβεί”. Δεν είναι μόνο ο Γιώργος Βακάκης που έπιασε 200 χιλιόμετρα στην Εθνική Οδό, είναι αμέτρητοι Ελληνάρες, πιθανότατα είναι και ο κ. Μανιός, που έστω μια φορά στη ζωή τους, αρκετή για να αυξηθούν οι πιθανότητες θανάτου, έπραξαν αναλόγως.

Ας πάψουμε λοιπόν, έστω όταν αφορά το θάνατο, να σχολιάζουμε υπεράνω όλων, να υποκρινόμαστε ότι είμαστε καλύτεροι, να βρίσκουμε αφορμή να εξωτερικεύσουμε τον κομπλεξισμό μας, να χωριζόμαστε σε “μεν” και “δε”, να αφήνουμε τον κάθε τυχαίο που κάναμε και βουλευτή και τον κάθε τυχαίο επαναστάτη του καναπέ που κατέχει τη δύναμη του πληκτρολογίου, να τολμά ευθαρσώς να βάζει ταμπέλες, ορμώμενος από τη γενικη αλήθεια ότι “όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια”. Ας πάψουμε να είμαστε μισάνθρωποι, ας βάλουμε όρια στους εαυτούς μας, ας γίνουμε οι ίδιοι καλύτεροι, ας επαναφέρουμε στην επιφάνεια την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη. Αυτή θα είναι επανάσταση, κύριοι.

More about ΙΣΜΗΝΗ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ

Είναι απόφοιτος του Λεοντείου Λυκείου και φοιτά στο τμήμα Σλαβικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, απολαμβάνει τις εποικοδομητικές συζητήσεις και αποτελεί το σπαστικό παιδί της παρέας που διορθώνει τα συντακτικά και γραμματικά λάθη των υπολοίπων. Από μικρή ηλικία είχε ως στόχο την αρθρογραφία καθώς πάντα τη γοήτευε η δύναμη της πένας.

1 Comment

Comments are closed.